Hírek
2022. Január 27. 08:01, csütörtök |
Bulvár
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Kiderült, hogy mi a legértékesebb márka a világon
Az Apple már a második egymást követő évben lett a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2022-es Global 500 ranglistája alapján.
A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 355,1 milliárd dollár, ami 35 százalékos emelkedés az egy évvel korábbihoz képest.
Továbbra is a második az Amazon.co, amelynek a márkaértéke 38 százalékkal, 350,3 milliárd dollárra emelkedett. A képzeletbeli dobogó harmadik helyén sem történt változás, maradt a Google, amelynek a márkaértéke 38 százalékkal, 263,4 milliárd dollárra nőtt.
A negyedik helyen a Microsoft áll (184 milliárd dollár, +31 százalék, az ötödik pedig az Egyesült Államok és a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Walmart (112 milliárd dollár, +20,5 százalék), amely az egy évvel korábbi hatodik helyről jött föl.
Az ötödikről a hatodik helyre csúszott vissza a Samsung, amelynek a márkaértéke 93,18 milliárd dollárról 111,91 milliárd dollárra emelkedett.
A hetedik és a nyolcadik helyen nem történt változás: a hetedik a Facebook 101,20 milliárd dolláros márkaértékkel az egy évvel korábbi 81,47 milliárd dollár után, a nyolcadik pedig a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 72,78 milliárd dollárról 75,11 milliárd dollárra emelkedett.
A kilencedik helyre rukkolt előre a Huawei az egy évvel korábbi 15. helyről, márkaértéke 55,39 milliárd dollárról 71,23 milliárd dollárra nőtt.
A listán a tizedik a tavalyi kilencedik Verizon, amelynek a márkaértéke 68,89 milliárd dollárról 69,63 milliárd dollárra emelkedett.
A tízes listán hét amerikai, két kínai és egy dél-koreai cég szerepel.
Az 500-as listán az első európai cég a Mercedes-Benz, a járműgyártó a 15. helyre csúszott vissza az egy évvel korábbi 13. helyről, márkaértéke 58,22 milliárd dollárról 60,76 milliárd dollárra emelkedett. A második európai cég a listán a 23. helyről a 17. helyre feljövő ugyancsak német Deutsche Telekom, amelynek a márkaértéke 51,10 milliárd dollárról 60,19 milliárd dollárra változott.
A világ leggyorsabban növekvő márkáinak rangsorában a kínai TikTok végzett az első helyen: becsült értéke több mint háromszorosára nőtt a tavalyi évhez képest, 18,7 milliárd dollárról 59 milliárd dollárra, amivel azonnal a 18. helyre került a legértékesebbek márkák világranglistáján.
Az 500-as listán szereplő cégek teljes márkaértékének több mint a kétharmada két országhoz köthető, az Egyesült Államok részesedése 48,64 százalék (3900 milliárd dollár), Kínáé pedig 19,31 százalék (1600 milliárd dollár).
Ezek érdekelhetnek még
2024. Szeptember 27. 07:39, péntek | Bulvár
A legfőbb ügyész indítványt tett Magyar Péter EP-képviselő mentelmi jogának felfüggesztésére lopás miatt
Polt Péter legfőbb ügyész indítványt tett Magyar Péter európai parlamenti képviselő mentelmi jogának felfüggesztésére lopás miatt - tudatta a Legfőbb Ügyészség az MTI-vel csütörtökön.
2024. Szeptember 24. 08:00, kedd | Bulvár
Hankó Balázs a magyar modellt ajánlja az európai versenyképességi fordulat megvalósításához
Európai versenyképességi fordulatra van szükség, a magyar modell sikeres, és jó választ adhat erre - mondta Hankó Balázs kultúráért és innovációért felelős miniszter a Hungary Innovation Week nyitóeseményén hétfőn Budapesten.
2024. Szeptember 23. 07:52, hétfő | Bulvár
Az áradás elől menekülő vadak miatt kell lezárni a magyar főutat
Vasárnap korábban, már 17 órától lezárják az 55-ös főutat Pörböly és Baja között a dunai árhullám elől menekülő vadak miatt - közölte honlapján a rendőrség.
2024. Szeptember 20. 07:57, péntek | Bulvár
A Deltát vezető mesterséges intelligencia a műsor képeinek szerkesztésében is részt vesz
Nemcsak a Delta műsorvezetője a Bíró Ada nevű mesterséges intelligencia, már a műsor képeinek szerkesztésében is részt vesz - hangzott el az M1 aktuális csatorna csütörtöki adásában.